Dagarna utan ände, nätterna ännu längre

Har inte uppdaterat på ett tag. Fick jobba lite i fredags då Börje Larsson begravdes. 110 pers kom de så blev lite spring. :) Var dock kul att jobba med lite servering igen. 
  På kvällen kom Anton, Ekström och Amanda och hälsade på. Var trevligt. :)

I lördags hände inte mkt. Niklas kom och smakade lite på de nybakade muffinsarna. Oturligt nog så smaka de pyton! :/ Haha, tur jag inte blev bagare... Sen grejja vi lite i köket, läste lite i min nyinköpta bok av Margit Sandemo och tog en långis med mille. På kvällen gjorde jag scones och the som vi åt medans vi tittade på en västern.

Idag är det bättre väder iaf, men ska åka och jobba nu. 16-21.  Bra att man får jobba lite, synd att det är så korta dagar. Imorgon skulle jag jobba mellan 7.00 och 13.00.  Och i morgon kommer nog emma hem oxå! :) Hoppas hon haft de bra, får nog slå en pling och kolla det. :)

Annars knallar livet på som vanligt. Fattar inte vad meningen med mitt liv är bara. Att hitta en skitjobb, som jag kan jobba med så att jag tjänar lite pengar som gör att jag kan bo kvar i huset. Jobba arslet av mig i veckorna så att jag kan sova hela helgerna och så återgår allt till det normala helvetet på måndagar.
  Varför kan inte jag vara som andra och hitta något jag VILL göra. Något som gör att det känns meningsfullt att kliva upp på morgonen för...? Jag kan jobba med mkt, det det är inte mkt som jag längtar efter att göra. 
   Att vara arbetslös gör att man börjar fundera. Och att fundera ger tusen frågor som aldrig kommer att få ett svar. Frågor som människan brottats med i evigheter utan att bli de minsta klokare. 
 
         Nä, jag måste väl skaffa mig ett jobb snart....
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0