Regn, regn, regn

Idag regnar det igen. Undrar om jag ska flytta på mina blommor innan de dör av översvämning..? :P
Får ta tag i det sen. Och lilla vovven kanske skulle behöva ut och gå lite han oxå, men orka i detta vädret.

Igår var Danne och jag över och kika när Manne, Anders, Mattias och Tony skruvade med Anders 850. Efter ca en timme åkte jag hem igen eftersom jag faktiskt underligt nog inte är så road av att se när fem personer hänger in under en motorhuv och diskuterar obegripliga saker... :) 
 Trevligt å träffa några när de inte är stupfulla på någon fest för en gångs skull iaf! Vi har inte träffat så mkt folk på sistone och det är ganska tråkigt spec på sommaren. Det är väl vårat eget fel då vi varit otroligt upptagna med att få vårat egna liv på fötter. Och vi är inte färdiga än... Efter att vi köpte huset har vi haft så mkt att göra (arbete+hus) att vi inte orkat umgås med någon. Sen blev jag arbetslös. Lyckades fixa jobb över sommaren, så då kändes de bra ett tag. Tills Dannes uppsägning kom som ett slag i magen. Ingen av oss hade fast jobb längre! Hur skulle vi klara oss nu?! Men än så länge rullar de på även om stämningen kan bli lite dyster om vi tänker på framtiden.
  När vi köpte hus visste vi ju redan att vi inte skulle kunna göra så mkt roliga saker som alla andra kan. Tex så har vi aldrig varit utomlands på semester tillsamman trots det varit en önskan under de fem åren vi varit ihop. Vi fick offra lite för detta hus. Massa tid och massa pengar. 
   Men även om jag låter dyster nu så vill jag bara berätta att varken jag eller Danne ångrar detta köp! Det är det bästa jag gjort! FREEDOM! Aldrig mått så bra som här! Sen älskar vi allt som har med gården att göra, rusta, trädgården, osv.

   Oops! Måste rusa! Såg Daniel traska iväg efter vägen m motorsåg, dvs han ska kapa sönder de kullvälta träden över vägen och jag gissar att jag borde hjälpa till lite!

   See ya!

Lära bara lägga in ett kort på älsklingen min. Så söööt! ;)




Nu ska jag åka och jobba! Hoppas att kvällen går fort...
  
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0