Egen dator!

Jag har skaffat mig en plugg-dator! :P Billigt var det inte men det kan vara värt det i vinter när det är minusgrader i datarummet. Då kan jag bara ta min laptop och gå till ett element och plugga. :D
Igår bestämde jag mig för att fixa trådlöst internet till den oxå. Orkade inte vänta tills daniel kom hem för jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt. Fanns ju instruktioner... :P Så försökte koppla in routern eller vad det heter, som jag lånat av mamma och pappa men fick det aldrig att funka. Knappa in IPadresser och koder åt höger och vänster. Sen efter fyra timmar gav jag upp och insåg att det var lite för invecklat för mig att klara på egen hand och drog argt ur alla sladdar som jag kopplat in och lyckades få tillbaka det som de var innan. DÅ började internet funka på bärbara. Vi hade ju redan så att vi kunde få trådlöst utan att vi visste det! (eller daniel visste, men hade lite lägligt lyckats glömma det) ;P Så det var bara att knappa in en liten kod sen var det bara att köra.. Ibland lär man bara skratta.

Nu håller jag på och börjar plocka in lite smått i köksskåpen. VILL FLYTTA NER NU! :D

I helgen blir det nog till Gävle, nån mer som ska dit?? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0