Islands in the stream

Helgen gick så fort och nu är det redan tisdag och ännu viktigare, snart julafton!=)

I lördags åkte vi skoter hela dagen. Hälsade påAnders och Ecce och fick lite kaffe, och sen John, Therese och Olle och fick kaffe och kladdkaka. Perfekt dag att bara åka runt och hälsa på folk, lite tråkigt väder dock, men det struntade vi i. :)
På kvällen kom John och Therese och Olle och spelade spel. Eller Olle hade väl lite annat för sig, han spelade boll med mille som passade ganska bra som boll-lekkamrat. :P

I söndags blev det jobb mellan 7.30-17.45. Ganska trött när man kom hem då. Så då blev det soff-läge och kollade på film som Daniel fixat. Jag tyckte de var lite sisådär när det visade att det var Shrek med endast engelskt tal, men men... Sov mest iaf.. :P
Sen igår blev de jobb mellan 7-13. Kortdag som gick rätt fort. Trevligt att komma igång och jobba lite även om jag ännu mer inser att detta jobb inte är det jag vill pyssla med sen.
Sen när jag kom hem fick jag skotta gångar åt alla håll som vanligt. Till bron, till soptunnan, till djuren, till vedhögen, till vedinkastet och sedan fick jag köra in ved så att jag kunde tända. Sen blev det matning av djuren som sa ganska högljutt att det var dax för mat. :P
Efter det åkte jag till ica och inhandlade julmat, sen griljering av julskinka och en supergod Jansson. Har bara testat en gång förr i lägenheten men då had ejag för mkt grädde och när jag skulle ta ut den brände jag mig och tappade den så att det var rinningar både på insida och utsida av glaset på spisen och den var så jobbig att göra ren så sen har det inte blivit av förren igår. Första julmaten i nya köket. :)

Idag är jag ganska ledig. Känns så himla skönt att inte behöva sitta och läsa en massa bara för att man är hemma utan jag är FRI att göra vad jag vill! =) då är frågan, vad ska jag göra??

Gå ut på långis med mille- så jäkla kallt!
Åka skoter och hälsa på någon- törs inte starta den
Hälsa på färnbo- ingen bil
städa- tråkigt

Fasiken, hur kul är det att vara ledig när man ändå är strandad här?? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0