Det värsta jag varit med om!

Av alla mina eldningsbravader slog jag inatt rekord när jag eldade upp traktorn. Har aldrig varit så rädd och haft så mycket adrenalin.
Det började komma lite eld vid avgasröret så jag skyndade mig att stänga av traktor och sprang till brandsläckaren men när jag ska till och spruta så kommer inget. Brandsläckaren är SLUT! PANIK!
Mer eld blir det. Jag ringer till robert i vild förtvivlan och skricker att traktorn brinner och att han lär komma fort. Han är naturligtvis på andra sidan mossen och har bladet på sin traktor så han måste köra skitsakta annars viker bladet ihop sig och går sönder, så han tar brandsläckaren på axeln och kutar sista biten.
Under tiden hällde jag dricksvatten och kaffe på elden, men det blir bara mer. Hade som tur var en hink på fräsen, men hade knappt inge vatten i tegdikena. Kan lova att jag var gråtfärdig när robert väl kom fram med sin släckare och släckte elden.
Det som stör mig mest är att hade brandsläckaren på min traktor fungerat så hade det inte blivit någon brand. Jag stod medräddningen i handen, men den funkade inte. Förstå hur panikslagen man blir och så ser man i huvudet hur hela traktorn exploderar (Robert sa att det var hål i tanken, fick sen reda på att det var lagat..) och hela mossen brinner ner.

Fy faan.. Nu är man för uppjagad för att sova, men det är väl ett måste om man ska ut i natt igen. (Hoppas på mkt regn!!!!!!!!!!!!!)
                  
         

Ska fira Anna idag oxå som tar studenten! Önskar man fick återuppleva den dagen, så jäkla kul dag! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0