:D

Sitter och tittar på gamla bilder. Haha, hittade dessa snygga på Daniel när vi bakade pepparkakor i julas. Alltid lika seriös...






And that's me! :P







Igår var jag på möte i S-viken ang utbildningskravet som de ställer på äldrevårdspersonalen. Sa inget nytt egentligen, förutom TOTALT VÄRDELÖST ATT SATSA PÅ ATT JOBBA I KOMUNEN! Så därför kände jag att jag bara kunde sitta och småle hela tiden. Känslan var att jag kunde peka finger och gå i stort sett, eftersom jag redan bestämt mig för att satsa på något annat. Hela systemet som kommunen byggt upp är helt sjukt!

När man jobbat dryga 360 dagar som timvikarie, blir man LASad. (lagen om anställningsskydd) Då har man förtursrätt till vikariat på 14 dagar eller mer. Sen när man jobbat där i visst antal dagar blir man konverterad. DÅ först får man fast anställning. MEN, kommunen är så finurlig så att de väljer vilka som ska få jobba och hur mkt. Börjar man närma sig LAS nu och inte har utb, så avslutar de sammarbetet som de kallar det. Om man är i LAS och börjar närma sig konvertering (Och de vill ju inte ha fler nu då de är dåliga tider) då får man inte heller jobba nå mer.

Allt är så sjukt! Inte konstigt att man inte vill vara kvar inom det där! Man kan hålla på i flera ÅR som vikarie utan att någonsin få vara trygg och veta tider och inkomst. Nä, den dörren är bara å sparka igen och satsa på något annat!

Hoppas hoppas att jag kommer in på den utbildningen som jag vill komma in på!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0