Vilket roligt väder...

...såna här dagar önskar jag att jag hade lägenhet! Det är så tråkigt att skotta snö! Skotta för att komma till djuren, gå in i källaren och hämta vatten för det har frusit ute, elda så de står härliga till eftersom det är stadiga 15 grader när man vaknar.

Men när man väl har klarat av alla morgonens bestyr, då är det faktiskt ganska mysigt att sitta och lyssna på pannans dova muller och kika ut på snöstormen genom fönstret. Ta en kopp kaffe och njuta. :)

Igår var jag in till stan och skulle träffa den nya medlemmen i våran studie-grupp. OMG! En lärare på Thorens Buisness school eller nått sånt, och hon kunde minsann allt och det var bara att sitta och lyssna. Kul när någon kommer och säger att de vet allt och måste skryta om det hela tiden. "Vet du vad det betyder?" Var den ständiga frågan. Och svaret blev såklart nej eftersom jag pluggar detta för att LÄRA mig. Oohh, vad less jag blir på människor som bara kör över andra. Men resten av min grupp är iaf urgulliga så vi ska göra denna kursen så fort som möjligt så att vi blir av med henne! 

En annan sak som stör mig är att alla hakar upp sig på min ålder. De tror att jag är så mycket mera ointelligentare än dom bara för att de har jobbat mer och fått erfarenheter. Man kan ha jobbat och fått erfarenhet fast man är 21!
Och som läraren sa igår "och denna är ju förankrad i...nej vänta nu, förlåt mig, jag ska inte använda sådana svåra ord någotmera. Vet du vad förankrad betyder? (Jag nickar) Jo du förstår det betyder att man kopplar det i verkligheten skulle man kunna säga..." Grrr... Lärare blir nog lärare bara för att de gillar att köra över folk och alltid få ha total fokus.

Nämen ja ä int bitter. Nu ska jag studera vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0