Så fort de går

Helgen har varit väldigt händelserik och gick otroligt fort.

I fredags åkte alltså daniel med far till sthlm och köpte en bil, så han kom väl hem runt nio-tiden och sen åkte vi över till färnbo för att ta en provrunda och visa upp den. Kom hem igen runt tolv.

Lördagen började tidigt med att köra in ved, ta fram skotern, köra upp den på pick up-flaket, åka till ica och köpa korv, åka och tanka, åka till färnbo, få av skotern, hämta mor och far, få igång deras skoter och sen äntligen kom vi iväg till RALLYT. Fast de blev lite jobbigt då daniel och jag bestämde oss för att vi skulle köra upp skotern på en höjd och sitta där med bra utsikt. Höjden visade sig vara en rishög, och där satt vi fast. Mamma och pappa fick ju roligt iaf. :P
Och vi hade väldigt kul åt dem sedan när vi åkte en vända i skogen och de ramlade av minst fem gånger. =)
Rallyt i sig själv kanske inte var skitkul, mest kallt. Men jag fick en utflykt och grilla korv och massa skratt, så jag var nöjd ändå. :)

Kom väl hem runt 6-tiden och då hade vi åkt utan fläkt i pick upen hela vägen hem då den lägligt la av i färnbo, så daniel for till rolba på en gång för att fixa den. Sen när han kom hem vela han ut och testa fyrhjulsdriften på nytillskottet så då blev de ett par timmar att krypköra i skogen. Jag var Jätteroad. :P Sen vid halv-tolv-tiden åt vi middag.

Söndagen var även den skojjig... Hade tänkt grejja på gården hela dagen så att vi skulle få nånting gjort här, men då ringde dannes föräldrar och undra om vi skulle hänga med till anna och fredrik och fika. Så då blev de STRESS. Jag gjorde rent hos fåren, daniel spättade upp portarna till traktorn (som inte startade iaf, så de var onödigt arbete), sen kom niklas, rally till morbror, fick en höbal och hönsmat, rally hem, och sen till de jobbigaste. Att få upp höbalen på skullen för hand. Uscha, de var inte kul. Tur att niklas dök up lite lägligt så att vi fick hjälp.
Sen blev de raggardusch och faktiskt så blev vi inte jättesena till färnbo. riktigt nöjd. :) Men trött var jag..

Kvällen bjöd på inspektion och tvätt av nybilen på rolba ( Jag tog med mig grejjer så att jag kunde plugga medan han pillade och kollade överallt. Det var ett jättebra ställe att plugga på faktiskt, för av två onda ting var pluggning det bästa i det läget. :P

Ojoj, eloge till den som orkar läsa detta. :P

Det enda som jag ångrar denna helgen är att jag glömde kameran. Jag hade haft så många roliga kort annars! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0