Lillgumman fyller en vecka

Idag är hon en vecka gammal. Det går så fort! Fast ändå inte på något vis.... Hmm, svårt att beskriva. Tänker man att man ska vara på sjukhus till och med 20 aug, så känns det suuuperlångt, men som de säger här, man får ta en dag i taget. Det GÅR fast det är jobbigt.

Igår vände hon äntligen i vikten och idag hade hon gått upp 30gram. Nu väger hon 1050g. :) Hoppas att hon växer på sig fort! =) Hade ett läkarsamtal idag och det verkade bara bra. Klart hon har vissa problem som har med omognad att göra, men inget oväntat. Det var skönt att höra!

Nu väntar jag på besked om ifall jag ska få bli utskriven från BB, så att jag kan vara mer med henne och förhoppningsvis få bo på samma avdelning som henne. Jag vill bli av med min preeklampsi, (som jag lärt mig att havandeskapsförgiftning heter på läkarspråk..). Jag äter 7 tabletter/dag mot mitt höga blodtryck (plus en karta alvedon och tre smärtstillande´+ spruta mot blodpropp varje kväll), så frisk är man tydligen inte än även om de ska vara på väg åt rätt håll. Har fått min journal oxå, och det var inte trevlig läsning direkt. :S

Elefant från mormor och morfar. "Lite" stor dock till lillan, men hon växer nog ikapp snart. :P


Kommentarer
Postat av: "receptionisten"

GRATTIS till "flickan" Vad skönt att ni mår bra =)!

Har varit dålig på att läsa bloggen, så igår såg jag detta... Grattis än en gång =)Själv är jag också igång igen efter operationen. Kram till ER !

2011-06-09 @ 04:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0