A-kassan

Hmm...Funderar om man ska gå ur a-kassan eller om det är dumt, men jag ska ju inte vara arbetslös på flera år! Och förhoppningsvis ska denna utbildning generera i en anställning när jag är klar. Hade tänkt vara "arbetslös" under sommaren så därför har jag inte gått  ur än, men om jag inte missminner mig så måste man ju skriva på en "studieförsökran" dvs ett papper som säger att man inom den närmaste framtiden inte tänkt plugga för att få a-kasseersättning. Vilket jag tänker fortsätta med efter sommaren, så då har jag ju ingen hjälp av a-kassan på sommaren heller! :( Kostar ju trots allt 400kr i månaden och det är ju ganska dumt när man inte kan utnyttja dem. :P

Vad krångligt allt ska va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0