Ingen dans på rosor...

Nu är det inte kul längre. Eller jo, det är det väl, men det kunde ju få vara utan krämpor. :P Har svullnat upp jättemycket den senaste veckan. Känns som man sprutat in en 20 liter vatten innanför huden. Det sticker och spänner i huden och värst är fötterna. Det är som att gå på tusen nålar vid varje fotsteg och de har nog ökat ett par skostorlekar.
Inatt spec har jag haft problem med att händerna domnat och nu sticker det hemskt i dom. Har ju försökt att hålla på med veden hela helgen+ lite annat jox, och jag blir så less om jag inte kan vara med så man fortsätter ju fast det gör ont. Kanske är det det som slår tillbaka nu..? Men man kan ju inte bara sitta still heller..??

Gick ut på internet för att kolla om det fanns något man kunde göra för att förebygga, och det första som kommer upp är havandeskapsförgiftning. Precis vad man vill läsa.. Bojkottar internet och pratar med barnmorskan ist annars blir man ju bara nervös!

Inga kläder passar längre heller, vilket är liite drygt, känner mig stor och otymplig och svullen. Tråkigt! Och det värsta är att jag har ju tre månader kvar! Hur sjutton ska jag överleva sen då i sommar? 

Igår fick Bäärnt flytta till nya damer så känns lite tomt nu utan honom. Nu kan man gå in i hagen utan att vara nervös. Har ju iaf mina gobitar kvar. :) Känns konstigt nu när fåren har fått kommit ut på grönbete och inte alls kräver lika mycket uppasssning som förut. Nu kan jag koncentrera mig mer på skolan tror jag, för även om man bara var ute i ladugåden en halvtimme-timme/dag så tog det mycket av studietiden. Och det blev svårt att sätta sig med en bok om det är något man ser borde göras hos djuren.

Har gjort två omtentor oxå så nu hoppas jag på bra resultat på dom då nästa omtentorna är två dagar innan våran tid för lillen, så då har jag nog ingen lust att göra om igen.  :P

Så nu blir de till att kura ihop sig i soffan och lyssna på web-föreläsningar, och vara nöjd över att man får vara inne i detta väder..






Kommentarer
Postat av: Lisa

Skickar iväg några styrkekramar och åh jag vet att du fixar det här och jag känner på mig att du kommer bli en underbar mamma. Tusen kramar, Lisa

2011-05-17 @ 18:00:16
URL: http://utredningsfall.blogg.se/
Postat av: therese

gumman jag vet precis hur det är å det är jobbigt men det glöms bort så fort lillen tittat ut. jag hoppas att du orkar med allt och vet att du kommer bli en suuper bra mamma, tycker det är synd att vi inte hörs eller ses nå mer. Men du vet vart jag finns om du vill prata eller kanske ta en promenad eller vbara fika lite.



bamse kram till dig

2011-05-19 @ 13:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0