Så vare dax igen...

..och som vanligt tänker man att man ska bli klar med alla julklappar i god tid. Finns inget värre än att stresshandla julklappar när butikerna är överfyllda av sista-minuten-shoppare. Men som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska köpa. Man vill ju hitta den perfekta presenten till alla. Omöjligt! Tycker om julafton men de känns lite hysteriskt med allt handlande. Jag ska stressa ner mig och ta de lugt. Sådeså! :P

Har inte uppdatera vikten heller. Har nu gått ner 3 kg på två veckor. (Och då har jag fuskat med pizza, chips och hamburgare..) Så de är rätt bra med tanke på det! :P Ska skärpa mig nu i veckan tänkte jag så att det förhoppningsvis kan bli minus på fredag oxå. :) Sen har jag bara spurtveckan kvar sen ska jag övergå till vanlig mat igen. Idag har det iaf blivit en promenad och ska väl göra lite pilates sen. Inte världens mest ansträngande träning, men mer energi än så har jag nog inte. :P

I helgen var vi rätt så nyttiga här hemma, och de är skönt. :) Daniel installera ett element i källaren i lördags. Det tog heela dagen. (Jag åkte till färnbo och lite runtikring så länge..) Sen bjöd jag honom på pizza eftersom han jobbat så hårt. :) På söndag släpade vi ut den satans bilen som vi haft iladan ofrivilligt i nått år nu. Så nu får min bil plats i våran egna lada, utan omstuvning så fort man ska ut eller in.
Sen storstädning hos hönsen. Daniel åkte till Rolba och fixa lite till traktorn, sen satte vi på bladet och mejade ner potatislandet. Badade lillan i baljan, och lillan badade hela köket. Tog en prommis oxå. Ja nu vet ni hur spännande vårat liv är. :P

Nu väntar jag bara på att Daniel ska komma hem nån gång för då blir de handling. Tråkigt man kan ha.. Om jag bara fick äta kakor då kunde jag ha gått ner och bakat nå gott, men näääää... Har faktiskt inte ätit någon kaka alls på dessa 2 veckor så de ärju jävligt dumt å göra de nu. Men småsugen kan man bli ibland.

Ibland blir jag så sugen på att göra något. Dra igång något företag eller iaf nått att tjäna pengar på. Jobba lite. Jag vill samtidigt plugga klart! Göra min tentor som är kvar, påbörja två nya kurser. Samtidigt vill jag vara den bästa möjliga mamma. Samtidigt har jag inte lust med mkt alls, egentligen. Har det rätt bra i nuet. Lite långtråkigt men rätt bra. Knepig sits. Man blir själv för länge,ofta och mkt. Man hinner tänka fundera, bli engagerad och sen fimpa alla ideer inom loppet av en timme. Hela dagar. Shit!

Nån dag, ska jag göra Nånting. Men inte nu.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0