Jobbarhelg

Har jobbat hela helgen på solängsgården. Så härligt att komma ut lite! Alla fråga varför jag var där redan och jobbade, för jag borde ju vara hemma och ta hand om Joline tyckte de. Och i den bästa av världar där man inte är beroende av pengar så skulle jag absolut vara det. Men Daniel är minst lika bra som jag på att ta hand om sötnosen så inte behöver jag vara orolig över att lämna dem hemma själva. Det är väl de som är en av de goda tingen iaf, att vi fått vara med henne bäge två i 3,5 månader så bägge känner henne lika bra.

Men om sanningen ska fram så blir jag rastlös av att bara sitta hemma och känna mig oproduktiv, så jag behövde en helg då jag får känna mig nyttig. Det hjälper när jag nu ska sitta på rumpan resten av veckan och gosa. Hon har blivit stört klängig. Hon ligger tvärs över mina armar nu när jag skriver oxå, annars blir de gnäll. Hihi, gullunge.

Mina försök till att äta nyttigt och motionera gick åt skogen i helgen. Hur kan man ställa sig och laga mat när man känner sig som en urvriden disktraska när man kommer hem?? Nä, i lördags slocknade jag direkt när jag kom hem, vaknade igen vid 18-tiden, tog en runda med hunden sen blev de strips och hamburgare. Och Pizza på fredan. Usch vilken helg! Kommer ha mjukisar för alltid....

Nu ska Therese komma förbi snart så att jag kommer ut på en promenad idag iaf. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0