Nedräkning

Snart fyller Daniel 25! Och det är ju en del som ska fixas som hitta på/köpa present (det har vare de klurigaste, men nu tror jag att jag har en plan...), städas, bakas osv.  Och helst ska man väl bygga ut köket oxå för att få plats med alla, fast det bara är släkt som kommer. :P

I helgen har Daniel fixat med golven i nya matsalen och jag flydde fältet, eftersom de är jobbigt att inte kunna andas. Så jag åkte till mamma och pappa i lördags, sen i söndags tog vi en ute-dag Joline och jag och passade på att motorsåga ner syrenbusken. Att kapa ner den gick förhållandesvis lätt, men att dra ut grenarna på åkern vart ett riktigt svettigt moment eftersom alla satt ihop med varandra och var jäkligt långa och tunga. Så idag har man en duktig träningsvärk. Skulle aldrig orka gå i skogen och hugga! Tur att vi får veden hemkörd. =) Fick ett lass i går men de kommer nog två till som vi får sätta tänderna i sen.  

Älskar verkligen Joline, hon är en sån snäll unge! Nu sitter hon och leker för sig själv här bredvid, skrattar och har sig. Klart hon är arg och ledsen ibland, men mestadels en ängel! =) Varje morgon får man ett jättesmile som möter en och vem kan vara grinig då, fast man är så trött ibland så man kan somna stående. Allt är värt det!

 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0