Rättegång

Var på rättegång idag, och det var jätteintressant (som åhörare ska tilläggas)! =) Kanske ska slå om och bli advokat? Tjäna 1000kr/h, skulle väl inte vara helt fel? :P Försök till utpressning, var rubriceringen. Två muppar som båda satt inne pga att de åkt dit för utpressning, varav den ena, Pontus, "golat" på den andre, Johan. Johan skickar då ett brev till Pontus om att han vill ha 150-200 000 kr, annars kan det hända grejer... Självklart kommer polisen på brevet, då de random går igenom internernas post. Det roligaste var deras värdelösa förklaringar, (det var inte Pontus som var motpart, han ville inte att Johan skulle bli fälld), och Johans försvarsadvokat som var helt usel. Slutpläderingen från hans sida var bäst; "När man är i kriminella kretsar får man respektera deras hedersregler, där man inte får gola på någon, för då måste det gottgöras. Det är viktigt att man ser till situationen." ....? What?! Och att det tog honom tio minuter att räkna ut sina kostnader, då vi alla fick sitta och vänta.

Nog om det, men det var kul att se. :) Tur man hamnat i en bra studiegrupp med lite humor. Haha. Sen stessa vi vidare till skolan och snubbla in mitt under föreläsningen. Men vi hann ju dit iaf. Två timmar för sent...

Eftermiddagen bestod av rapportskrivning. Och nu ska pluggas en jäkla massa. Tusentals frågor som ska besvaras till onsdagens förhör. Jippiii.. Så rätt beslut att börja gå i skolan iaf. Kostar en del men lär mig bra mkt mer. =)

Imorgon ska jag faktiskt göra en skoj sak oxå, vi ska åka och käka på gysinge wärdshus! =D Som jag vart nyfiken på det stället. Hur det har förändrats sen jag jobbade där. Ska bli jätteroligt.
Få se om Joline gillar att gå på restaurang. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0